Amper-o-mat, OR poiesis, Bojana Šaljič Podešva: drobljenjeLEDU
Torek, 29. 1. 2019 ob 19.00
Steklenik v Rastlinjaku Tivoli
zvočni dogodek v živo
Zvočni umetniki razpirajo akustiko ledenih zimskih krajin, njihovih postopnih ali nenadnih sprememb. Na podlagi dogovorjene zvočne strukture, bodo umetniki izvedli skupinski zvočni dogodek v živo. Nastala bo edinstvena kompozicija samotne zimske krajine in kristalnih vodnih struktur. Četudi ta prvenstveno evocira tišino in tako ustvarja pogoje za občutljivost senzorike, pa je tudi ta prepolna raznovrstnih subtilnih zvočnih ambientov. Zvoki, ki režejo tišino. Še posebej takrat, ko se zaradi naravnih procesov zgostijo v lom ledu. Hkrati so prav ti zvoki tudi tisti, ki razpirajo številna vprašanja o atmosferi, podnebnih spremembah, ekologiji in zvočni ekologiji ter poslušalca senzibilizirajo preko zvočnega medija. Ta spekter akustike zimske zvočne krajine pod drobnogled postavijo zvočni umetniki v skladbi Drobljenje ledu.
Zaradi omejenega prostora Rastlinjaka Tivoli nastopajo izbrani umetniki sicer originalne izvedene kompozicije DrobljenjeLEDU:
Amper-o-mat, beepblip, Boštjan Perovšek, Bojana Šaljič Podešva, OR poiesis in Brane Zorman, s katero se Cona v sodelovanju z 3. programom Radio Slovenija program ARS vključuje v praznovanje rojstnega dneva umetnosti (Art’s birthday 2019) na avstrijskem ORF Kunstradio – Radiokunst.
Več na povezavi drobljenjeLEDU
O ustvarjalcih:
Petra Kapš, nastopa pod umetniškim imenom OR poiesis, je magistra filozofije, umetnica, piska, kuratorka, deluje kot samostojna avtorica. Svoje delo tke vmes med umetnostjo zvoka, radia, časprostor poezijo, performansom, kritiško in esejistično refleksijo umetnosti, snovanjem ter organizacijo razstav in festivalov.
Bojana Šaljič Podešva, skladateljica in glasbenica, ki se osredotoča na elektroakustično glasbo in komponira večkanalne skladbe ter skladbe, ki vključujejo obdelavo zvoka živih instrumentov v realnem času. Poleg samostojnih glasbenih del, pisanih za koncertne situacije, ustvarja še glasbo za dramsko in lutkovno gledališče, za plesne predstave, film ter druge avdio-vizualne projekte.
Ida Hiršenfelder [beepblip] kuratorka in avtorica deluje tudi v polju zvočne in intermedijske umetnosti. Zanima jo zgodovina medijev, arhivi, njihovo izginevanje in medijska arheologija. Je članica DIY zvočnega kolektiva Theremidi Orchestra in soustanoviteljica Iniciative ČIPke.
Borut Peternel, ki nastopa pod imenom Amper-O-Mat, je skladatelj, glasbenik, umetnik in producent, ki pri svojem ustvarjanju uporablja predvsem predhodnika sintetizatorja – oscilator.
Boštjan Perovšek, glasbenik, skladatelj in oblikovalec zvoka, sklada eksperimentalno elektroakustično glasbo. Njegova posebnost je ustvarjanje bioakustične glasbe, ki temelji na zvokih živali, posebej žuželk. Igra tudi s skupino SAETA, ustvarja tudi glasbo za film, gledališče, performanse in multimedijske instalacije ter zvočne prostore za muzeje in galerije.
Brane Zorman je skladatelj, intermedijski, zvočni in radijski umetnik, zvočni manipulator ter producent, komponira za glasbene, gledališke, plesne, intermedijske dogodke in predstave. Raziskuje možnosti obdelave, prezence, percepcije, umestitve in reinterpretacije zvoka in z uporabo starih in novih tehnologij preči polja glasbenega, večmedijskega in vizualnega prostora.