Galerija za zvok, bioakustiko in umetnost / Gallery for sound, bioacustics and art

AnimotMUZIK II čezvrstni glasbeni cikel

kompozicija: Tilen Lebar: Emancipacija fávne
glasbeniki: Ina Puntar/glas, Vid Drašler/tolkala, Eduardo Raon/harfa
kurator_ica: Katarina Radaljac
11. 1.–12. 3. 2021
FM razstava zvočne instalacije in cikel improvizacij

radijska otvoritev razstave Radio Študent (povezava)
ponedeljek, 11. 1. 2021 ob 23.00

lokacijski FM sprehodi (v parku Tivoli) na frekvenci 88.8MHz (povezava) 
sobota, 16. 1. 2021 ob 12.00 – Ina Puntar/glas
nedelja, 17. 1. 2021 ob 18.00 – Vid Drašler/tolkala
torek, 19. 1. 2021 ob 18.00 – Eduardo Raon/harfa
Kompozicija in improvizacije NA POSLUŠANJE (povezava)

sobota, 6. 3. 2021 ob 12.00 pred MGLC Ljubljana – Eduardo Raon/harfa  – ZAKLJUČEK RAZSTAVE

Katarina Radaljac: Kaj pa če jim prisluhnemo? Zvočna ekologija skozi prizmo specizma  (povezava) na pdf zvezek

Zoomuzikološki cikel AnimotMUZIK je zvočno raziskovanje in medvrstni interakcijski eksperiment, ki sodelujoče spodbuja k ustvarjanju z zvoki nečloveških živali ter k prevpraševanju uveljavljenih načinov izražanja skozi glasbo. V sklopu treh zaporednih koncertnih večerov glasbenice_ki improvizirajo na isto skladbo, ustvarjeno iz zvokov in/ali glasbe živali. Kompozicijo pripravi gostujoča_i zvočna_i umetnica_k. Glasbenice_ki so spodbujene_i, da se odzovejo na to vnaprej pripravljeno kompozicijo, se poglobijo v uporabljene zvoke nečloveških živali, njihovo počutje in način izražanja ter prek slednjega odkrijejo svojo interpretacijo in odziv na slišano. Vsakemu zvočnemu dogodku sledi diskusija z nastopajočo_im o izkušnjah med procesom dela.

V tokratni ediciji cikla predstavljamo zvočno instalacijo Emancipacija fávne skladatelja Tilna Lebarja, ki naslavlja živalsko industrijo ter njene panoge (živinorejo, zabavno, tekstilno industrijo idr.). Na problematiko se odziva, kot jih poimenuje sam, z »nadvse lepo plastificiranimi zvoki«, prek katerih vzpostavi primerjavo s skrbno zapakiranimi kosi trupel v plastiki. A poslušalec surovosti zvokov ne prepozna, saj so povsem zamaskirani in načrtno olepšani. S takšnim ekstremnim prikrivanjem sicer zelo nazornih in grozečih zvokov, Lebar opozarja na vzporednice s produkti, ki so prav tako kot zvoki, ki jih estetizira, odvezani od smrti, izkoriščanja in trpljenja živali. S svojim delom poslušalko_ca odvezuje od potlačitev in vzbuja zavest, da so vsi ti zvoki posledica nepretrganega izkoriščanja nečloveških živali, pa tudi delavk_cev, ki nas na nek način (s tem ko psihološke travme jemljejo na svoja ramena) varujejo pred psihičnim trpljenjem.

O umetnicah_kih:

Gostujoči skladatelj Tilen Lebar je kot saksofonist in komponist aktiven predvsem na področjih klasične, improvizirane, eksperimentalne, jazz in popularne glasbe. Kot komponist se je že predstavil na večjih festivalih sodobne glasbene umetnosti po Evropi, kot improvizator in saksofonist pa je sodeloval na koncertnih ciklih v Sloveniji, Avstriji in Nemčiji. Od septembra 2019 je na podiplomskem študiju kompozicije v Haagu na Nizozemskem.

Katarina Radaljac je aktivist_ka in magister_ra muzikologije, ki svoje raziskovanje posveča glasbi nečloveških živali in interakciji z njimi. Pri tem povezuje različna znanstvena in umetniška področja kot so zoomuzikologija, aplikativna etnomuzikologija, medvrstna umetnost, človeško-živalske študije, etika živali in druga.

Ina Puntar je glasbenica mlajše generacije, ki se ukvarja z raziskovanjem glasu. Zanimajo jo predvsem sodobne zvočnosti, do katerih pristopa z zavedanjem zgodovinskih in etničnih praks.

Vid Drašler je deloval v jazz-rockovskem Zmajevem repu in zasedbi Malik. Z zasedbo Balžalorsky –Drašler so ustvarili presežek na domači jazzovski sceni. Enako senzibilno bobna v šansonski Orkestradi. Naslednji vrhunec je dosegel s triom Drašler –Karlovčec –Drašler, v katerem pa hrupnejša improvizacija nikakor ne pomeni manjše jasnosti.

Eduardo Raon je portugalski harfist in skladatelj, ki živi v Ljubljani. Ukvarja se s širokim estetskim spektrom, ki vključuje vse od sodobne glasbe, jazza, eksperimentalne glasbe, etna, noisa, popa, retra, rocka, do elektronske glasbe. Konec leta 2013 je pri lizbonski založbi SHHPUMA (Clean Feed) izdal svoj solo prvenec The Drive For Impulsive Actions.

Kolofon:
Skladatelj: Tilen Lebar
Glasbenice_ki: Vid Drašler, Ina Puntar, Eduarno Roan
Kurator_ica cikla: Katarina Radaljac
Organizacija: Irena Pivka, Brane Zorman
Prevod in lektura: Katja Kosi, Melita Silič
Odnosi z javnostmi: Katarina Radaljac
Produkcija: Cona, zavod za procesiranje sodobne umetnosti, 2020/2021
Prostor: Steklenik, galerija za zvok, bioakustiko in umetnost, Park Tivoli, FM 88.8 MHz
Partnerji: MGLC Ljubljana, Radio Študent
Fotografija: Julija Rauluševičiūtė; objavljeno pod licenco CC BY 2.0, https://www.flickr.com/photos/wcmcwi/4348434337/

  

 

@