Martin Eccles: Št. 2: »brez sledi« – zvočni dogodek v živo
Torek, 19. 11. 2019, ob 19’00 – zvočni dogodek v živo
Dogodek poteka v okviru razstave 8-kanalne zvočne instalacije, Št. 2: »brez sledi«, ki je razstavljena v Stekleniku med 16. 11. 2019 in 14. 01. 2020.
Št. 2: »brez sledi« je zvočno delo, ki raziskuje vplive hoje na našo percepcijo zvočnosti. Krajina ob reki zabrisuje zvoke hoje tako, da ostaja umetnikova sled po njej nevidna in neslišna. Pot zvočnega sprehoda poteka vzdolž majhne reke Pont v Northumberlandu (okrožju v severovzhodni Angliji) v smeri s tokom in proti njem. Čeprav razdalja ni velika, po reki napreduješ počasi, zato traja hoja približno uro in pol. V prvi polovici zvočnega sprehoda večinoma dominira zvok reke (in občasni urbani zvoki), saj hodiš skupaj s tokom, zato je motenj malo. Na poti nazaj, ko hoja poteka proti toku, pa postane vsak korak slišen, saj umetnik proizvede valovanje vode in s tem valovanje zvoka.
O zvočnem dogodku je avtor zapisal:
“Svoje delo osredinjam okoli idej, vezanih na gibanje, razdaljo in čas. Moj performans raziskuje pomen hoje in človekovo dejanje hoje po zemljinem površju. Odkriva kako se premikam v odvisnosti z razdaljo in časom ter na kakšen način se ta odvisnost spreminja, kadar so moji čuti otopeli. Ljudje med hojo namreč uporabljamo čute, ki so zanjo primarni, a če jih odstranimo, postane to veliko bolj kočljiva, premišljena in počasnejša aktivnost. V globoki vodi, ali pod zemljo, je naš vid recimo povsem oslabljen – nismo sposobni “paziti kod hodimo”. Ob posnetkih hoje v reki, rudniku in skozi močvirje, bo moj performans naslikal zvočno podobo človeka v dejanju hoje.”
Martin Eccles je zvočni umetnik in pesnik, ki svoje ustvarjanje osredinja okoli hoje kot umetnosti. V svoji praksi si prizadeva za refleksijo izkušnje lastne prisotnosti in hoje v naravnih okoljih. Uporablja številne metode (večinoma dela z zvokom in besedilom), s katerimi se odziva na čas, razdaljo in lokacijo v pokrajini. V svojih zvočnih delih raziskuje čas z različnimi pristopi, kot so repetativni sprehodi, sprehodi v trajanju, ‘cageovski’ sprehodi in sprehodi, ki izzovejo njegove čute. Njegove pesmi so predstavljene kot pisna besedila, a so obenem tudi govorjene in predstavljene na zvočnih posnetkih.
Iz vizualne umetnosti je diplomiral na Univerzi v Newcastlu v 2016 in trenutno nadaljuje z doktorskim študijem iz vizualne umetnosti. Doslej je razstavljal v številnih mednarodnih galerijah in razstaviščih. V 2018/2019 je imel tudi solistične radijske prenose – pripravil je radijsko serijo v 24 delih in prenos svojega 24-urnega dela. Svoja dela je objavil v reviji Alliterati in jih predstavil na letni mednarodni konferenci Kraljevega geografskega združenja z naslovom »Desire Lines, Dawdles and Drifts: Walking Together as Research« v Cardiffu v 2018 in na 4. Svetovnem kongresu psihogeografije v Huddersfieldu v 2018.